Met kinderen naar Berlijn: Een stedentrip met het gezin

Hallo allemaal! Ik ben Eef, en samen met mijn man Hebbe en onze twee kinderen, Nina (9) en Bram (12), hebben we onlangs een onvergetelijke stedentrip naar Berlijn gemaakt. We hebben drie nachten gelogeerd in Hotel Berlin Wall in een familiekamer. Zeker een aanrader omdat de ligging perfect is.

We combineerden dit weekend Berlijn met onze vakantie in Duitsland. We zijn ruim drie weken in Duitsland geweest en genoten vooral van de mooie natuur en prachtige kastelen die Duitsland te bieden heeft. Om de vakantie wat meer variatie te geven kozen we ervoor om een weekend in Berlijn door te brengen, wat ons en de kinderen ontzettend goed bevallen is! De tip over het bezoeken van Berlijn tijdens onze reis door Duitsland ontvingen we in het WeDiscover reisforum! Echt een aanrader om hier reisinspiratie in op te doen, voor je vakantie met kinderen.

Onze dagen in de bruisende stad Berlijn zaten boordevol avonturen, leerzame momenten en natuurlijk heel veel plezier. In deze blog neem ik jullie mee op onze reis in Berlijn en deel ik enkele van de hoogtepunten en activiteiten die we hebben beleefd tijdens onze trip naar Berlijn met kinderen.

> Bekijk leuke accommodaties in de Berlijn via Booking.

Dag 1: Aankomst in Berlijn en de Dierentuin

Na een comfortabele treinreis, arriveerden we met onze kinderen in Berlijn vol verwachting. Ons eerste stoppunt was de befaamde Dierentuin van Berlijn. Deze dierentuin is een van de oudste in Duitsland en heeft een heleboel dieren van over de hele wereld. De kinderen waren razend enthousiast om alle dieren te zien, van stoere leeuwen tot schattige pinguïns.

We hebben er de hele ochtend doorgebracht, lopend van het ene verblijf naar het andere, en het was geweldig om te zien hoe de kinderen zo enthousiast en leergierig waren over de dieren en hun leefomgeving. We hadden zelfs het geluk om een speciale voedersessie voor de olifanten bij te wonen! Deze leuke dierentuin in Berlijn is een aanrader om te combineren tijdens je weekend Berlijn, vooral voor de kinderen is dit een fijne afwisseling.

Berlijn-met-kinderen-dierentuin

Dag 2: De Muur van Berlijn en Fietsavontuur in Berlijn met kinderen

Een stedentrip naar Berlijn is niet compleet zonder geschiedenis. We vonden het belangrijk en goed hier iets van mee te pakken, vooral ook voor de kinderen. Op de tweede dag stonden we vroeg op en maakten we een bezoek aan de Muur van Berlijn. Het blijft indrukwekkend om te bedenken hoe deze stad ooit verdeeld was en hoe de mensen streefden naar vrijheid. We brachten tijd door bij de East Side Gallery (vlak bij ons hotel), waar de muur bedekt is met prachtige kunstwerken die de hereniging van Duitsland symboliseren.

Na deze ontroerende ervaring stapten we op de fiets voor een ontspannen fietstocht door de stad. Berlijn staat bekend om zijn fietsvriendelijke infrastructuur en we hebben ervan geprofiteerd. De kinderen vonden het super leuk om de stad te verkennen op de fiets en we stopten bij enkele parken, waaronder het prachtige Tiergarten Park, om te picknicken en te ontspannen.

Berlijn-met-kinderen-berlijnse-muur

Dag 3: Speeltuinen en kindvriendelijke bezienswaardigheden in Berlijn

Onze laatste dag in Berlijn begonnen we met een bezoek aan enkele van de beste speeltuinen in Berlijn. Kinderen willen immers ook gewoon kinderen zijn, zelfs tijdens een stedentrip! We brachten de ochtend door in de Mauerpark-speeltuin en de Tempelhofer Feld-avonturenspeeltuin.

Na de speeltuinen was het tijd om enkele andere bezienswaardigheden in Berlijn met kinderen te ontdekken. We bezochten het Science Center Spectrum, waar de kinderen experimenteerden en genoten van de interactieve tentoonstellingen. Vervolgens maakten we een stop bij het Naturkundemuseum om indrukwekkende fossielen en dinosaurusexposities te bewonderen.

Dat was onze stedentrip naar Berlijn met kinderen

Onze stedentrip naar Berlijn was een perfecte mix van plezier, cultuur en geschiedenis. De stad heeft zo veel te bieden voor gezinnen, en we hebben elke minuut ervan genoten. We sloten ons weekend in Berlijn af met een gezellig familiediner in een lokaal restaurant en blikten terug op alle geweldige momenten die we hadden meegemaakt. De volgende dag vertrokken we weer om onze vakantie in Duitsland voort te zetten!

Berlijn heeft ons hart gestolen, en we zijn ervan overtuigd dat we in de toekomst nog eens terug zullen keren om nog meer te ontdekken. Het was een geweldig weekend in Berlijn en een ervaring die ons en de kinderen nog lang zal bijblijven. Bedankt voor het lezen van onze avonturen, en we hopen dat ook jij de kans krijgt om deze prachtige stad met je gezin te verkennen! Berlijn met kinderen is perfect voor een leuk en cultureel weekendje weg!

Berlijn-met-kinderen
Over ons Een gratis reisforum voor
vakanties met kinderen

Het ouderschap inspireerde ons tot het ontwikkelen van een app: een gratis reisforum voor ouders om inspiratie op te doen en tips te delen over vakanties met kinderen! Chat, inspireer en lees verhalen van honderden andere ouders.