Slapen tussen de wilde dieren in Safari Resort Beekse Bergen, de leukste dierentuin van Nederland!

Bij Safari Resort Beekse Bergen ervaar je het echte Afrikaanse gevoel terwijl je overnacht in prachtige luxe, mooi ingerichte huisjes. Vanaf je eigen veranda kun je heerlijk in een relaxstoel zitten en genieten van het uitzicht op de wilde dieren die voorbij lopen.

Het is een unieke ervaring om de Afrikaanse dieren van zo dichtbij te kunnen bewonderen, en dat midden in Nederland! Wij delen met jullie onze ervaring in de leukste dierentuin van Nederland.

Dag 1 in Safari Resort Beekse Bergen

Eindelijk is het dan zover. We gaan twee nachtjes slapen in Safari Resort Beekse Bergen, een prachtige dierentuin waar je ook kunt overnachten, tussen de wilde dieren! We laden de auto in met de bagage, knuffels, snacks, en natuurlijk de verrekijkers! We vertrekken om half 10 richting Hilvarenbeek. Het feestje begint al in de auto.

Het is voor ons maar een half uurtje rijden, dus lekker dichtbij huis! Het Safari Resort mogen we pas om 16.00 uur op, maar we mogen vandaag al wel de hele dag in het safaripark zelf zijn. Omdat we door de week gaan is het heerlijk rustig overal en hebben we supergoed zicht op de dieren!

Onze jongens, Luka en Seb stuiteren het park in, op zoek naar alle wilde dieren. Al na een kwartiertje komen we voorbij de opstapplaats voor de boot Safari. De ranger verteld op een hele grappige manier van alles over de dieren die we tegenkomen. De tocht duurt 20 minuten en dat is precies goed.

Safari-Resort-Beekse-Bergen

Nu eerst een ijsje en koffie en dan vervolgen we onze tocht door dit mooie safaripark. Het is zo fijn om te zien dat de dieren alle ruimte hebben, veel meer ruimte dan in andere dierentuinen.

We hebben gelukkig de buggy bij, want Luka wilt rond de middag lekker zitten en sukkelt al snel even in slaap. Ook Seb maakt gebruik van de pauze en duikt in het bakje onderin de buggy. Na een half uurtje is alles weer fris en fruitig en vervolgt de tocht vol verrassingen met wilde dieren.

We zien onder andere nijlpaarden, zebra’s, olifanten, apen, leeuwen en roofvogels. We zien zoveel! En af en toe even spelen in een van de vele leuke speeltuinen, bij sommige heb je ook nog eens een supermooi uitzicht op de dieren. Leuk voor de kinderen maar ook voor de ouders!

Safari Resort Beekse Bergen

Na een vermoeiende dag gaan we op zoek naar ons huisje aan de savanne op het Safari Resort in de Beekse Bergen, voor de komende twee nachten. En leuk dat het is! Mooi ingericht en super compleet voelen we ons in dit mooie huisje direct op ons gemak. Hier worden we echt blij van.

Als we naar buiten kijken komen de zebra’s, dromedarissen, giraffen en neushoorns gewoon voorbij lopen. Dit is echt geweldig!! Ook op het safaripark resort lopen we nog een rondje. We kijken bij de leeuwen die languit overal liggen.

We komen prachtige restaurantjes en plekjes om wat te drinken tegen, allemaal met heel veel zorg gestyled. En overal om je heen zie je dieren uit de jungle. We zien dat morgen om kwart voor 10 de leeuwen eten krijgen. Daar zijn we zeker bij.

Safari Resort Beekse Bergen

's Avonds zitten we voor ons huisje naar de ondergaande zon te kijken terwijl de dieren voorbij lopen. Wat een belevenis is dit zeg. Moe maar voldaan rollen de kindjes na een lekker badje in bed en drinken wij nog een lekker passend wijntje.

Dag 2 in Safari Resort Beekse Bergen

We hebben allemaal lekker geslapen in het mooie huisje in Safari Resort Beekse Bergen. Als we om half acht de woonkamer inkomen, zien we direct de dromedarissen en struisvogels voorbij komen.. Wauw, hoe gaaf is het om dit zo te zien..

Na een heerlijk ontbijtje met een perfect uitzicht zijn we weer klaar voor een nieuwe dag! Je kunt trouwens ook ontbijt bestellen, deze komen ze dan gewoon naar je huisje brengen.

Voor we op pad gaan, drinken we toch nog even een kopje koffie op ons terras, het uitzicht is gewoon te mooi! En nu gaan we echt, want de leeuwen wachten niet! Met een gevulde bolderkar lopen we naar de leeuwen toe. Die worden om kwart voor 10 gevoerd, en als we aankomen zien we ze hongerig achter het hek lopen. Als dat open gaat stormen ze de vleesstukken af die verstopt klaar liggen. Seb zat in opa zijn nek, en kon het hele spektakel goed zien met zijn verrekijker!

Safari Resort Beekse Bergen

Na deze toffe ervaring lopen we door naar het Safaripark Beekse Bergen. Het is een beetje koud, maar de dieren maken veel goed! Seb en Luka hebben het weer reuze naar hun zin.

Zoals beloofd lopen we naar het plein bij de ingang waar de jongens een mooi cadeautje uit mogen kiezen. Seb is heel blij met zijn rode panda knuffel. Luka wilde eerst het liefst een vleermuis, maar koos gelukkig uiteindelijk voor een dierenbal, haha. Na een kop koffie en een appeltaartje gaan we verder met onze ronde.

Rond de middag hebben de jongens voor nu genoeg dieren gezien en gaan we terug naar het Safari Resort. En weer staan we versteld van hoe mooi het park is. We lopen richting het zwembad. Daar is ook een bowling, een restaurant en een superleuke indoor speeltuin. We lezen dat er vanavond om half 6 een kinderdisco is. Dat willen we niet missen dus we reserveren het restaurant voor daarna, de avond is volgepland!

Het zwembad is perfect voor onze kleintjes van 2,5 en bijna 4 jaar. Een peuterbad en een erg leuke wildwaterglijbaan staan garant voor een gezellig middagje zwemmen. Je hoeft geen bandjes mee te nemen, die hangen allemaal klaar. Terwijl wij met de kleintjes gingen zwemmen, zitten opa en oma lekker met een wijntje op terras, wat een gezelligheid!

Na het zwemmen is het weer hop de bolderkar in en op naar het huisje, en heel klein dutje in de bolderkar, even spelen bij het huisje en daarna terug naar de kinderdisco om lekker te swingen met alle andere kindjes.

Safari Resort Beekse Bergen

Deze drukke dag maakt hongerig. We eten heerlijk bij het restaurant waar een fijne menukaart voor jong en oud is, voor de kinderen is er meer dan alleen pannenkoeken en frietjes, je kunt bijvoorbeeld ook een pasta voor ze bestellen.

Om acht uur kijken we weer naar een hele mooie zonsondergang voor ons eigen huisje, en zo zit de tweede dag er weer bijna op. Kindjes heel moe maar voldaan naar bed, en wij drinken nog wat op ons mooie terras. Deze minivakantie is nu al meer dan geslaagd, en we hebben nog een dag!

Dag 3 in Safari Resort Beekse Bergen

Vandaag zijn de kindjes erg vroeg wakker. Lekker opgerold op de bank kijken ze een filmpje terwijl wij onze spullen bij elkaar pakken omdat we zo uitchecken. Precies om 10 uur zijn we klaar en zitten we weer in de auto voor een nieuw avontuur, speelland!

Een erg leuk en kleinschalig park met veel trampolines, springkussens, speeltuinen en water. Eigenlijk geschikt voor kinderen van alle leeftijden. In de zomer is het ook erg leuk omdat er een grote waterplas en een strandje is.

Klimmen, klauteren, springen, onze jongens komen tijd te kort. Tot lunchtijd. Luka krijgt een ijsje en valt terwijl hij deze aan het opeten is, in slaap. Voor hem is het avontuur goed geweest zo, lekker naar huis en dromen over wilde dieren, speeltuinen en zoveel meer. Seb vroeg in de auto al; wanneer gaan we weer?

Dat was ons heerlijke verblijf in Safari Resort Beekse Bergen, de leukste dierentuin van Nederland!

Conclusie na drie dagen Safari Resort Beekse Bergen; het was geweldig! Wij raden dit aan voor alle gezinnen, als de kinderen van dieren houden. Ook erg leuk om met de hele familie te doen. We zijn zelf fanatieke reizigers, maar kunnen ons heel goed voorstellen dat dit een heel goed alternatief is als je een beetje in de buurt wilt blijven en toch een hele leuke vakantie wilt. Wij gaan heel zeker snel weer een keer terug!

Safari Resort Beekse Bergen
Over ons Een gratis reisforum voor
vakanties met kinderen

Het ouderschap inspireerde ons tot het ontwikkelen van een app: een gratis reisforum voor ouders om inspiratie op te doen en tips te delen over vakanties met kinderen! Chat, inspireer en lees verhalen van honderden andere ouders.